Snová příhoda

22. září 2016 v 15:19 | Vendy |  Můj život
Dnes v noci se mi přihodilo něco velice neočekávaného. Něco velkolepého. Než ale začnu s tím, co to tedy vlastně bylo, ráda bych Vám objasnila, o co se již delší dobu pokouším.
Jmenuje se to lucidní snění.

Výsledek obrázku pro lucid dreaming picture




Výsledek obrázku pro lucid dreaming logo

Pro ty, kteří tento pojem nikdy neslyšeli a netuší, o co by se mělo jednat, ať si přečtou následující řádky.

Lucid snění (anglicky lucid dreaming - dále pouze LD) je stav, kdy si osoba ve snu uvědomí, že sní. Stane se tak plně vědomou ve svých snech a může začít plně využívat času, jež obvykle tráví spánkem a nevědomostí.

LD nám může napomoci ve spoustě věcí. Můžeme rozjívet své schopnosti, učit se, zkoumat jiné dimenze, popovídat si se zesnulými příbuznými či přáteli, zlepšit svoji psychiku, létat, nahlédnout do svého nitra či spoustu dalších věcí. je to opravdu na nás, co budeme dělat. tento svět je zcela otevřený naší mysli. Co si dokáže člověk představit, to v LD může zažít.

Zní to skvěle, co?

Ovšem jistě se ptáte... Jak toho ale dosáhnu?

Pro někoho je LD extrémně jednoduché, stačí jen malinko cvičení a za pár dnů je lucidní. někdo dokonce lucidně sní obvykle, ale netuší, že je možné se sny něco provádět - to jsou ti šťastní. A pak jsou tu tací, kteří prostě potřebují dlouhou dobu cvičení. (To jsem já.) Ovšem ani pro nás to není ztraceno!
Pro příklad - snažila jsem se dva roky. Občas se to zdálo beznadějné a naprosto k ničemu. A zrovna když jsem měla nejméně cvičení a skoro jsem se LD nevěnovala, přišel zajímavý úkaz...
Dneska jsem byla lucidní! Poprvé!
Ale více o tom níže.

Takže jak začít...?

1) Samozřejmě byste si měli vést Deník snů, zapisovat do něj každičký sen.
2) Přes den porovádět kontroly reality, například počítáním prstů nebo zacpáváním nosu - když dýcháte i přes to, jste ve snu (Tohle mi funguje!)
3) Muste mít pevné úmysly mít v budoucnu LD.
4) Dále může používat nějaké vitamíny na zlepšení kvality snů a spánku obecně.
5) Použijte některou z technik níže.
6) Pokud byste opravdu chtěli začít provádět LD, přečtěte si články například ZDE a ZDE a pro ty, co umí dobře anglicky ZDE.

Techniky LD:

1) MILD
Mnemotechnická indukce lucidních snů (zkratka MILD) je metoda, která není založena na ničem složitějším nebo tajemnějším než na naší prosté schopnosti vybavit si, že jsme si předsevzali provádět nějakou činnost. Obvykle si za tímto účelem své plány zapisujeme do diáře, ale je tu i možnost, vytvořit si v mysli most mezi tím, co chceme provádět, a okolnostmi, za kterých to provádět chceme. Tento most lze velmi účinně podepřít mnemotechnickou pomůckou. Řekneme: si: "Až se stane to a to, vzpomenu si, že chci dělat to a to." Tedy například: "Až půjdu kolem nějaké banky, vzpomenu si, že chci vybrat peníze." V případě snů používám tuto verbalizaci: "Až budu příště zase snít, vzpomenu si, že chci poznat, že je to sen." Při technice MILD postupujete takto:

1) Brzy ráno, když se spontánně probudíte, projděte si sen, který se vám právě zdál, abyste si ho dobře zapamatovali.

2) Pak, jak opět usínáte, řekněte si: "Až budu zase snít, vzpomenu si, že chci poznat, že jsem ve snu."

3) Vybavte si sami sebe ve snu, který se vám před probuzením zdál, tentokrát si ale představte, že jste si uvědomili, že jde o sen.

4) Opakujte bod 2) a 3), dokud necítíte, že váš záměr je dostatečně pevný nebo dokud neusnete.


Pokud vše půjde, jak má, po chvíli se objevíte ve snu (který nemusí připomínat ten, v němž jste si sebe představovali) a budete lucidní. Princip je stejný, jako když se naučíte probouzet se v určitou konkrétní hodinu a usínáte s jistotou, že tomu tak bude. Schopnost probouzet se uvnitř snů lze brát jako určité vylepšení této schopnosti probouzet se ze snů.

2) WILD
Další možností je technika WILD (Wake Initiated Lucid Dream). Prvním krokem je hluboké uvolnění a zklidnění mysli. Dále ulehnutí - doporučuje se poloha na zádech, nebo poloha, ve které není daný subjekt zvyklý usínat. Podmínkou je klid a příjemné prostředí (postel nebo měkké křeslo). K udržení vědomí se doporučuje třeba soustředit se na své dýchání. Po nějakém čase by se měly dostavit hypnagogické obrazy. Je nutné mít po celou dobu zavřené oči! Až je subjekt připraven, může "vstoupit" do svého snu.

Výhodou této techniky je jistota, že si subjekt zapamatuje své vědomé sny, třebaže si normální nepamatuje, protože přechází z reality do snu lineárně, bez přerušení vědomí. Druhá výhoda je jistota, že se jedná o sen lucidní, nikoliv velmi živý (very vivid dream).

Pro prožití lucidního snění se doporučuje před spánkem jídlo. Je vědecky potvrzeno, že jídlo před spaním zvyšuje aktivitu mozku a tím i živějším snům. Při nadměrném spánku nebo jiných poruchách se vám může přihodit spánková paralýza.


3) WBTB
1) Jděte normálně spát, ale nastavte si budík tak, abyste měli zhruba šest hodin spánku. Počítejte ale s tím, že budete spát asi 8 hodin. Pokud tuto noc plánujete spát méně jak osm hodin, nastavte si budík dvě hodiny před plánovaným probuzením.

2)Po šesti hodinách vstaňte a dělejte 20 - 60 minut nějakou činnost. Můžete si zapsat a analyzovat sny, projít se se psem nebo si třeba číst. Důležité je ale opravdu vstát z postele a být aktivní. Chovejte tak, jako byste opravdu chtěli už zůstat vzhůru.

3) Vraťte se zpátky do postele a snažte se opět usnout. Pro zesílení účinku techniky WBTB můžete praktikovat třeba příslušnou část techniky MILD a představit si sebe zpátky ve snu, jak se stáváte lucidním. V podstatě ale jakékoli soustředění se na lucidní sny je správně.

4) Birdova metoda

1.) Jdi spát na 6 hodin nebo podobně

2.) Pak se probuď pomocí budíku

3.) Buď vzhůru asi hodinu (nebo alespoň až se úplně probudíš a nebudeš rozespalý - vstaň a prostě něco dělej - MUSÍŠ vstát !!! - nejlépe číst něco o LD)

4.) Potom jdi opět spát a použij svoji oblíbenou techniku na navození LD např. MILD, afirmace, sebehypnózu, zaměřování se na své vědomí..

A PAK nastává lucidní sen - tedy ne vždy...

Výsledek obrázku pro lucid dreaming art


Toto je pouze stručn přehled základních technik. je jich samozřejmě ještě mnohem víc, ale tohle jsou ty nejznámější a nejpoužívanější. Musím teda ale konstatovat, že mě z těhle žádná moc nezabírá. :D Ale v rámci možností, každými funguje něco jiného. ;)

Takže jsme se překousali přes teorii takovým malým výčtem (texty u technik nejsou moje, nechtělo se mi to plodit, tak jsem to zkopírovala). A nyní už se můžeme konečně vrhnout na to, o čem tento článek doopravdy je!

Dneska v noci jsem měla svůj první LD!
A hrozně ráda bych to tu s vámi sdílela, jelikož to bylo něco jedinečného a neopakovatelného!

Nějakým záhadným způsobem jsem nespala u sebe, nýbrž v našem obýváku. nejdřív jsem se jakoby
probudila a slyšela naše si nahlas povídat. Potom jsem vstala a vylezla na rotoped - fakt netuším, proč
na rotoped. :D
Nicméně, začala jsem si přepočítávat prsty. A pvně na pravé... bylo jich tam asi osm. A co bylo nejdivnější!
Postupně jakoby dorůstaly další a další! Šílený! Potom jsem si chytla nos a zkusila tuto kontrolu reality.
Dýchat šlo!
Tak jsem si uvědomila, že s ním a slezla z rotopedu. Stoupla jsem si na koberec a představla si, že létám. A!
Opravdu jsem se vznesla! Potom jsem si létala po bytě, jak se mi zachtělo. Najednou vstala sestra s mámou
a začaly se pohybovat kolem. A já si dala za cíl, že ve svém prvním LD zkusím hodit ohnivou kouli (jako Gina).
A tak jsem to zkusila hodit po sestře. Ovšem to už nevím, zda to opravdu šlo. Byla jsem příliš
zaneprázdněna létáním. letěla jsem ke schodům, vyletěla do patry a pak střemhlav dolů a dole to vybrala.
Supeeer to byl pocit! <3
Přiletěla jsem zpět do obýváku, sestra zrovna nasedla na rotoped a jakože pojede. Já k ní přiskočila a srazila
ji dolů - to už nevím proč. mrkla jsem na to kolečko, kde se posouvají čísla od jedné do osmi. A bylo tam 20...
tak jsem hned řvala, že to není možné a takové nesmysly. Pak jsem jen rychle mrkla na TV a tam byla
Bex Mader v ní. prostě netuším, proč tam byla, ale byla... No a v ten moment jsem otevřela oči a
octla se ve své posteli v pokoji.
Byla jsem nesmírně nadšená a hned si sen zapsala.
A když jsem pak šla po těch schodech dolů, vybavovala jsem si ty scény s létáním.

♥♥♥

Výsledek obrázku pro lucid dreaming

Takže tohle byl můj první LD, snažně doufám, že brzy přijde další. Mám mrak plánů! :)
Takže přeji pěkný den a "stay lucid"


Vendy
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Eliss Eliss | Web | 22. září 2016 v 15:29 | Reagovat

Tvůj zážitek je opravdu moc zajímavý, já bych na něco podobného neměla odvahu :-)

2 Κατrιη Κατrιη | 27. září 2016 v 17:05 | Reagovat

To je naprosto skvělý! co se dá všechno dělat!, protože ja jsem zrovna ten člověk co je lucidní běžně a neví že tam může dělat co chce. No, posledně jsem záměrně hloubila díru do bazénu aby byl hlubší, jinak jsem fakt jen čekala, co se bude dít dál dokud se neprobudim. Vážně moc díky! ...Mám taky spoustu plánů 😇😈

3 Vendy Vendy | 27. září 2016 v 18:09 | Reagovat

[2]: Možné je opravdu cokoli :-) Máš štěstí :-D

4 Mirimë (Karolína Kahounová) Mirimë (Karolína Kahounová) | Web | 22. prosince 2016 v 13:41 | Reagovat

Lucidní sny zažívám občas, ačkoli se o ně vědomě nepokouším. Většinou si najednou uvědomím, že vlastně sním, ale pouze málokdy se snažím ovlivňovat celou situaci, ve které se nacházím (vlastně ani nenacházím) :D. Někdy jsem příliš ohromená, co se děje, než abych přemýšlela nad tím, co bych vlastně mohla změnit... Můžu však zkusit vstoupit více do děje svou myslí.

5 Vendy Vendy | 28. prosince 2016 v 16:35 | Reagovat

[4]: To máš fajn, mě už se to zase nějakou dobu moc nedaří... Musím nasadit další kolo efektivního cvičení. :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama